Stres

Odnosi v službi, roki za nekaj narediti, odnosi doma, skrb za otroke (varstvo), prevozi na vse možne krožke, kuhanje, pospravljanje, eno samo hitenje…finančni izzivi, zvonjenje telefonov, skrb kaj bo…

Pod stresom smo vsi, le kako stres zaznavamo je odvisno od vsakega posameznika – predvsem od stanja nadledvične žleze in živčnega sistema. Na to lahko vplivamo s krepitvijo organov, s pravilno prehrano, dodatki, aurikuloterapijo, bachovimi cvetnimi esencami, meditacijo in drugimi tehnikami.

Stres je velikokrat nediagnosticiran, čeprav je v ozadju veliko bolezni, glavni vzrok ravno stres. Navadno slišimo za izgorelost, v angleščini znano kot »adrenal fatigue«. Gre za kombinacijo simptomov ki se pojavijo, ko nadledvične žleze ne zmorejo več nadzorovati stresa. Nadledvični žlezi sta žlezi, ki ležita nad ledvicami. Njuna funkcija je, da dajo energijo za hitro reakcijo na KRATKOTRAJNE stresne situacije, kot sta »boj ali beg«. Ja, kratkotrajne stresne situacije, ko gre za preživetje. Takrat se poviša utrip, krvni tlak, sladkor v krvi, postanemo bolj budni, prekrvavijo se mišice, upočasni se prebava… vse se namreč skoncentrira na beg.

Ljudje smo prilagodljiva bitja in ko smo dlje časa izpostavljeni stresu, se tudi temu prilagodimo in pride do posledic, ki se pokažejo kot visok krvni tlak, povišan sladkor v krvi, depresija, anksioznost, bolečine v vratu in križu, težave s spanjem, visok holesterol, težave s ščitnico, človeka prizadene tam, kjer je najbolj šibek.

V stres nas spravijo situacije in odnosi v službi in doma, finančni izzivi in tudi konstantno gledanje v pametne telefone, piskanje sporočil, ker je potrebno reagirati, odgovoriti…in tudi za stvari, ki se bodo šele zgodile in nas skrbi za njihov razplet (v službi, nek pregled, finance). Gre za nenehno stimulacijo simpatičnega živčnega sistema. Stalno razmišljamo kako moramo nekam čim hitreje in enostavneje priti. Stres je normalen odziv, vendar bi ti stresni dogodki morali biti le občasni, ne stalni, kamor nas pelje ta svet. To vodi v številne zdravstvene težave, ki so »normalne za določeno starost« npr. simptomi menopavze. Menopavza je normalna, da ženska izgubi menstruacijo, ne pa njeni simptomi (valunge, psihično stanje, močne krvavitve…)

Verjetno se vam kdaj zgodi, da pridete iz službe domov, pa sploh ne veste kako ste prišli. Ali pa da greste nekaj iskat v drug prostor v hiši in ko pridete tja, ne veste po kaj ste prišli? To so znaki, da živimo v situaciji boj ali beg, ker ko se pripeti taka situacija ne registriramo vseh stvari, ker smo skoncentrirani na to da »utečemo« in da preživimo.

Na drugi strani pa je parasipatični živčni sistem tisti, ki nas pomirja, ki skrbi za prebavo in počitek. Takrat sta npr. krvni tlak in sladkor v normalnih vrednostih, takrat se naše telo obnavlja.

Ne smemo pa pozabiti, da stres povzroča tudi zakisanost telesa. Tega pa je precej, saj se vse preveč ljudi prehranjuje s hrano, ki zakisa: mleko in mlečni izdelki, meso, ogljikovi hidrati, nezdrave maščobe, sladkor in predelana hrana

Na stres reagiramo drgugače, glede na to kakšen tip človeka smo in kakšen deficit imamo:

  • Jetrni – jeza
  • Srčni – nemir
  • Vranični – pretirano razmišljanje, pozabljivost
  • Pljučni – žalost
  • Ledvični – strah

JETRNI

  • močne in bujne lase, atletsko – manekensko postavo, nizko čelo in poudarjeno čeljust
  • radi oblačijo zelo vpadljivo, nosijo velike uhane, visoke pete, oblečeni po zadnji modi
  • radi so v centru pozornosti, so najlepši, najboljši, najpametnejši, vedno imajo prav, najbolj so pomembni oni, šele potem pridejo na vrsto vsi ostali
  • ambiciozni, ekstrovertirani in profesionalni – pogosto na vodilnih mestih
  • če so jetra energetsko zamašena in zaradi tega delujejo slabo, bodo taki ljudje začeli nastopati agresivno, ljubosumno, nestrpno, arogantno, živčno, brezsrčno, misli bodo negativne, postali bodo črnogledi in lahko tudi zelo hudobni
  • pretirano pozorni na čistočo in sterilnost (razkuževanje, tuširanje)
  • zjutraj zelo težko vstaja, ponoči pa gre spat pozno in se zbuja med 1 in 3 ponoči
  • aktiven, sovraži brezdelje, energijo projicira navzven, zato je tudi veliko izgubi

SRČNI:

  • močne postave z močnimi kostmi
  • bujne prsi, poudarjene obline ter okrogel in pogosto rdeč obraz v obliki lune, polne ustnice,
  • glasen govor in želja po telesnem stiku, saj se ti ljudje zelo radi objemajo in poljubljajo.
  • Fizični znaki deficita srca: težke in zatekle noge, težave z ožiljem
  • So energični in jih zanima veliko stvari
  • Radi dobro jedo in se poveselijo v dobri družbi
  • Zgodaj vstajajo in gredo zgodaj spat
  • Pogosto jim je vroče in na splošno slabo prenašajo vročino
  • Čez dan se utrudijo in iztrošijo, saj so zelo aktivni in delavni

LEDVIČNI:

  • suh, visok (sama kost in koža), bled, podolgovat obraz, visoko čelo,
  • drži se krivo, je anemičen, ima podočnjake, ne mara neposrednega izpostavljanja soncu, hrupa, velikih množic ljudi in mrzle vode, slabo prenaša mraz,
  • vedno je utrujen, ker ima malo vitalne energije, veliko spi itd.
  • Je sramežljiv, introvertiran, asocialen, bojazljiv, neodločen, negotov in nestabilen.
  • Rad se oblači v črno in ne mara biti v središču pozornosti.
  • zelo občutljiv na mraz, nagnjen je predvsem k vnetju sečil, mehurja in rodil oziroma genitalij.
  • Pogosto so to intelektualci, samotarji, sramežljivi, brez ambicij, želja ali samozavesti oziroma imajo tega premalo.

PLJUČNI:

  • široka ramena, prsni koš je dobro razvit in poudarjen
  • Ima močan in prodoren glas. Pogosto so to pevci oziroma ljudje, ki služijo s svojim glasom
  • Ko so pljuča v deficitu, bo tak človek deloval zelo hladno. Postal bo pretirano racionalen pesimist, vzdražljiv, neodločen, zaskrbljen in mračen
  • Radi jočejo oziroma so zelo empatični, občutljivi in senzibilni do sočloveka

VRANIČNI:

  • Iz ene od prejšnjih konstitucij
  • Navadno močnejše postave
  • Tkiva se sesedajo, seseda se mehur (inkontinenca), povešena maternica
  • Pogosto mu zastaja voda v telesu, ima zabuhle oči in noge
  • Taka oseba je lahko zelo organizirana, če pa je v deficitu, postane pozabljiva, lena, raztresena, površna, apatična, neorganizirana, brez motivacije in ciljev
  • Zadnji stadij tega je demenca, ko oseba ne ve več zase.

Po naturopatsko si pri stresu najprej pomagamo:

  • s hrano (odvisno od posameznika): odstranimo stimulanse kot je kava, čokolada in kakav, zeleni čaj. Dodamo več sadja in zelenjave, stročnic, voda z limono + pomembne so tudi ure prehranjevanja! Velja za vse deficite.
  • VADBA oz. fizična aktivnost (hoja, joga, raztezne vaje)
  • Zagotovimo dober spanec – ne jemo težkih večerji, naj bodo lahka in bazična, alkalna
  • Zmanjšamo gledanje TV, telefona
  • Poslušanje sproščujoče glasbe, meditacija, kopeli z lavando
  • Razporedite si čas
  • Napišite si in ponavljate pozitivne afirmacije
  • Pisanje dnevnika

Za jetrni deficit:

  • s pomočjo prehranskih dodatkov, od B komplexa in magnezija, bazični prašek, PROBIOTIKI (stres v glavi, se zrcali v prebavi)
  • Oligoelement mangan

Za srčni deficit:

  • s pomočjo zdravilnih gob kot sta cordyceps in reishi,
  • čaj meta

Za ledvični deficit:

  • tkivne ali schusslerjeve soli (Kalium Phosphoricum, Calcium Phosphoricum, Magnesium Phosphoricum)
  • oligoelementov mangan ter zlato, srebro in baker,
  • Bachovih cvetnih esenc kot so Chery plum, Rock rose, Impatiens ali Bachove rešilne kapljice
  • grelne vrečke idr.

Za vranični deficit:

  • ašvaganda,
  • čaji (npr. kamilica)

Za pljučni deficit:

  • Dihalna tehnika: 5-2-5


Kaj je za koga primerno je najboljše oceniti na podlagi naturopatskega svetovanja, ker je odvisno od vsakega posameznika. 

Aurikuloterapija je pa sploh zelo učinkovita za spopadanje s stresnimi situacijami, saj imamo na ušesu kar nekaj točk za stimulacijo, ki pripomorejo k temu, da smo bolj sproščeni.

V kolikor ste zaznali, da imate težave s stresom vam lahko pomagam:

  • Pridete na aurikuloterapijo k meni v naturopatski studio BodiBALANS
    • 1x aurikuloterapija 20 €
    • 3x aurikuloterapija 50 €, namesto 60 €
    • 5x aurikuloterapija 80 €, namesto 100 €
  • Kupite paket AurukuloBALANS, auirkuloterapija za domačo uporabo, kjer si semenke po shemi in videonavodilu namestite sami doma ali vam namesti kdo od bližnjih.

Znanstvene raziskave:

https://rsdjournal.org/index.php/rsd/article/view/31229

Poglej tudi…

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja